Vägledning för upphandling av verksamhetssystem inom socialtjänsten
Syftet med vägledningen är att ge stöd till kommuner vid upphandling av verksamhetssystem till socialtjänsten. Vägledningen beskriver att en tydlig anskaffningsprocess lägger en bra grund för att skapa goda affärer och en bra leverans. Praktiska råd ges i anslutning till anskaffningsprocessens tre steg; förstudie, upphandlingsprocess och leverans.
Målgrupp | Beslutsfattare, Verksamhetsutvecklare, Yrkesverksamma |
Kategori | Regelverk och juridik |
Taggar | Behovsanalys, Upphandling |
Verksamhetsområde | Socialtjänst |
Typ av stöd | Vägledning |
Utgivare | Sveriges kommuner och regioner (SKR) |
Senast uppdaterad | 2020 |
Länk | https://rapporter.skr.se/digital-rapport-bestallarnatverk-socialtjanst.html#chapter-wrapper-lpid4_706f2c0d170806968f9c4e89 |
Senast uppdaterad:
Relaterad information
Från pappershantering till digital hantering
Sammanställning av rättsliga hinder
Kunskapsstöd för e-hälsa
Webbsidan utgör en del i E‑hälsomyndighetens kartläggning av nationella kunskapsstöd. Läs mer om kunskapsstöd för e-hälsa här.