Automatiserad ärendehantering
Ärendehantering har blivit allt mer automatisk men potentialen till effektivisering har inte nyttjats fullt ut. Rapporten om automatiserad ärendehantering lämnar rekommendationer kring förberedelsearbetet, organisatoriska förutsättningar, val av processer och att förändringsleda för att realisera nytta.
Målgrupp | Beslutsfattare, Verksamhetsutvecklare, Yrkesverksamma |
Kategori | Nyttorealisering, Verksamhetsutveckling |
Taggar | Automatisering, Förändringsledning, Nytta |
Verksamhetsområde | Kommunal hälso- och sjukvård, Socialtjänst |
Typ av stöd | Dokument |
Utgivare | Sveriges kommuner och regioner (SKR) |
Senast uppdaterad | 2019 |
Länk | https://skr.se/skr/tjanster/rapporterochskrifter/publikationer/automatiseradarendehantering.64642.html |
Senast uppdaterad:
Kunskapsstöd för e-hälsa
Webbsidan utgör en del i E‑hälsomyndighetens kartläggning av nationella kunskapsstöd. Läs mer om kunskapsstöd för e-hälsa här.