Från pappershantering till digital hantering
Rapporten är framtagen för att ge kommunerna information om förutsättningarna för att övergå till digital hantering inom socialtjänsten. Rapporten beskriver bland annat vinsten med att överge pappershanteringen, att det krävs nya arbetssätt och rutiner och vilka juridiska krav det finns på digitala och analoga format.
Målgrupp | Beslutsfattare, Verksamhetsutvecklare, Yrkesverksamma |
Kategori | Digital infrastruktur, Nyttorealisering, Regelverk och juridik, Verksamhetsutveckling |
Taggar | Dokumentation, Förändringsarbete, Nytta, Upphandling |
Verksamhetsområde | Socialtjänst |
Typ av stöd | Dokument |
Utgivare | Sveriges kommuner och regioner (SKR) |
Senast uppdaterad | 2020 |
Länk | https://rapporter.skr.se/digital-rapport-bestallarnatverk-socialtjanst.html#chapter-wrapper-lpid4_706f2c0d170806968f9c4f15 |
Senast uppdaterad:
Relaterad information
Vägledning av upphandling av verksamhetssystem inom socialtjänsten
Sammanställning av rättsliga hinder
Kunskapsstöd för e-hälsa
Webbsidan utgör en del i E‑hälsomyndighetens kartläggning av nationella kunskapsstöd. Läs mer om kunskapsstöd för e-hälsa här.