Bedömning och utveckling av chattbotar

Vägledning som stöd i arbetet vid införande av chattbotar. Vägledningen ger information om vad en chattbot är, vilka nyttor och effekter man kan förvänta sig av att införa en chattbot, erfarenheter och konkreta exempel.

Målgrupp Beslutsfattare, Verksamhetsutvecklare, Yrkesverksamma
Kategori Digital infrastruktur, Digitala tjänster, Nyttorealisering, Verksamhetsutveckling
Taggar AI, Behovsanalys, Införande, Nytta, Utveckling
Verksamhets­område Kommunal hälso- och sjukvård, Socialtjänst
Typ av stöd Vägledning
Utgivare E-samverkans­programmet (eSam)
Senast uppdaterad 2022
Länk https://www.esamverka.se/download/18.1ec521a61817ffb56511acf3/1655993640430/ES2022-02 Vägledning Bedömning och utveckling av chattbotar.pdf

Senast uppdaterad:

Kunskapsstöd för e-hälsa

Webbsidan utgör en del i E‑hälsomyndighetens kartläggning av nationella kunskapsstöd. Läs mer om kunskapsstöd för e-hälsa här.