Tillgänglighetsredogörelse för Fritidskortets informationswebb

Här kan du läsa om hur väl webbplatsen för Fritidskortet uppfyller lagen om tillgänglighet till digital offentlig service, och hur du kan göra för att rapportera tillgänglighetsbrister.

Hur tillgänglig är webbplatsen?

Webbplatsen uppfyller helt kraven för tillgänglighet.

Vad kan du göra om du inte kan använda delar hos oss?

Om du behöver innehåll från Fritidskortet som inte är tillgängligt för dig, men som är undantaget från lagens tillämpningsområde enligt beskrivning nedan, kan du kontakta oss.

Rapportera tillgänglighetsbrist

Vi strävar hela tiden efter att förbättra tillgängligheten på webbplatsen för Fritidskortet. Om du upptäcker problem som inte är beskrivna på den här sidan, eller om du anser att vi inte uppfyller lagens krav, meddela oss så att vi får veta att problemet finns.

Teknisk information om webbplatsens tillgänglighet

Den här webbplatsen är helt förenlig med lagen om tillgänglighet till digital offentlig service.

Hur vi testat webbplatsen

Vi har gjort en självskattning (intern testning) av http://mittfritidskort.se/.
Konsulten Atena Ahmadi har gjort en oberoende granskning av http://mittfritidskort.se/

  • Senaste bedömningen gjordes den 13022025
  • Manuell granskning av en extern aktör
  • Webbplatsen publicerades den 27 februari 2025
  • Redogörelsen uppdaterades senast den 19 februari 2025

Tillsyn

Myndigheten för digital förvaltning (DIGG) ska övervaka att digital service som tillhandahålls av en offentlig aktör uppfyller lagen om tillgänglighet till digital offentlig service.

Om du inte är nöjd med hur vi på E-hälsomyndigheten hanterar dina synpunkter kan du kontakta Myndigheten för digital förvaltning och påtala det.