Recepttjänsten

  1. För närvarande förekommer störningar i folkbokföringsregistret p.g.a. tekniskt fel hos vår leverantör av folkbokföringsuppgifter. Detta kan medföra störningar och långa svarstider i våra tjänster i samband med hantering av personer som inte finns i eHälsomyndighetens folkbokföringsregister sedan tidigare. Felsökning pågår!

  2. Recepttjänsten är i full drift.

  3. Vi har nu åtgärdat de e-recept från 2017-05-17 som inte har gått att expediera.
    Samtliga tjänster fungerar nu som normalt.

  4. Vi har nu åtgärdat orsaken till problemet med att expediera vissa e-recept utfärdade idag 2017-05-17.
    Under morgondagen är planen att åtgärda de e-recept från 2017-05-17 som inte gått att expediera.

  5. Vi har identifierat orsaken till problemet med att expediera vissa e-recept utfärdade idag 2017-05-17. Arbete pågår fortfarande för att åtgärda problemet. Redan skickade e-recept kommer att kunna expedieras av apoteken när problemet är åtgärdat. 

  6. För närvarande är det problem med att expediera vissa e-recept utfärdade idag 2017-05-17. Redan mottagna e-recept kommer att kunna hanteras av apoteken när problemet är åtgärdat. Vi arbetar med att lösa problemet.

  7. Recepttjänsten är i full drift.

  8. Vi har verifierat att sjuksköterskornas förskrivning fungerar igen. Nu fungerar alla våra recepttjänster

  9. Samtliga recept går åter att expediera på apotek.
    Vi arbetar med att verifiera att sjuksköterskornas förskrivning fungerar igen.

  10. Det är för närvarande problem för sjuksköterskor med personlig förskrivarkod att förskriva recept till dospatienter.
    Det är också problem att expediera vissa recept förskrivna av sjuksköterskor.
    Vi felsöker och arbetar för att lösa detta så fort det går.